Pro duševní pohodu a nalezení pocitu životní jistoty umožňujeme dětem tzv. “zvykací program“.
Děti se tak snadněji vyrovnávají s novou, nelehkou situací prvního odloučení od rodičů.
Učitelé jsou průvodci
Nad děti i rodiče se nepovyšujeme. Společnými silami podporujeme potřebu otevřené budoucnosti a životní perspektivy.
Základem úspěchu je vzájemná důvěra, spokojené děti i rodiče, zdravé uvědomění si vlastního „já“.
Každému na míru – pracujeme s individualitou a vývojovými charakteristikami dětí.
Rozvíjíme talent i nadání, respektujeme různou úroveň znalostí dětí, diferencujeme úkoly.
Naše kreativní a zážitkové aktivity vychází z cílů, činností a kompetencí Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (závazný dokument MŠMT).
Plně a hodnotně splňujeme a naplňujeme všechny nutné atributy předškolního vzdělávání.
Vycházíme ze HRY. Pomocí hry se učíme – CENTRA AKTIVIT.
Snažíme se děti dobře motivovat
Navrhované prožitkové aktivity flexibilně přizpůsobujeme daným podmínkám školy.
Náplň aktivit je uzpůsobena různým potřebám dětí (preferujeme seberealizaci, uznání, sounáležitost, bezpečí, fyziologické potřeby dětí).
Děti nenutíme – respektujeme jejich rozhodnutí (např. při jídle, spaní).
Každý den nabízíme trochu ZÁŽITKOVÉ ANGLIČTINY.
Dbáme na hladký průběh dne.
Základním pilířem je děti naučit přirozené tvořivosti a pocitu chtít poznávat nové a nové – tedy učit se. K tomu využíváme jejich zvídavosti včetně rozmanitosti okolního prostředí.
Učíme se umění dívat se, vnímat, udělat si vlastní názor.
Podporujeme pohybové aktivity a pobyt v přírodě.
Experimentujeme, chodíme i jezdíme na výlety aj..
Snažíme se o pochopení – vytvoření si vlastního názoru pro pojem „hodnota“.
Chceme spolupracovat s místními specialisty z různých oborů (hasiči, policie,…)