Škola basic Plzeň
Škola, která je odměnou pro děti i rodiče

O škole basic

ZŠ a MŠ Basic Plzeň je součástí sítě škol Basic v ČR.

První ZŠ a MŠ Basic byla založena v Brně v roce 2009 skupinou nadšenců, kteří sdíleli sen o přeměně vzdělávání. Měli pocit, že mnoho běžných škol selhávalo při vzdělávání bystrých dětí a žáků. Naším cílem je umožnit našim žákům, aby převzali zodpovědnost za své vzdělávání i životy.

Vyběr školy je pro dítě klíčový

Ve všech stupních škol jsme trávili podstatnou část svých dnů, nacházeli zde první kamarády, lásky, zklamání, vyrovnávali se s autoritami, učili se žít a fungovat ve větší skupině, získávali první zkušenosti a osvojovali si vědomosti a dovednosti pro život. Škola vedle rodiny formuje naši osobnost a vybavuje nás do života.

Škola děti formuje

V minulosti jsme většinou nastoupili do školy nejbližší našemu bydlišti, aniž by o tom rodiče nějak zvlášť uvažovali, nebo dokonce uvažovat mohli. Všechny školy byly téměř stejné a žádná nenabízela něco jiného. Dnes tomu tak ale není. Dobré školy mají vizi, jasně formulovaný vzdělávací program, přístup k dětem a vedení, které zabezpečuje, že všichni dospělí tuto vizi naplňují. Vybírejte školu po konzultaci s jejím vedením. Rodiče vždy velmi dobře intuitivně cítí, co je pro jejich dítě nejlepší, co odpovídá jejich představě i jejich dítěti. Řiďte se proto svou intuicí a nikoliv tradicí.

Vzdělávací program je důležitým kritériem

Dítě netráví většinu aktivního dne doma s rodiči, ale ve školce či škole. To škola ovlivňuje celý další život dítěte. Proto je důležité při jejím výběru myslet nejen na to, aby se tam dítě naučilo číst, psát, počítat a něco o světě kolem sebe. Důležité je i to, aby se v ní dítě cítilo dobře, získalo důvěru k sobě samému i okolí a naučilo se fungovat v okolním světě – dětském i dospělém. Vybírejte proto pečlivě, komu své dítě svěříte.

Aby dítě nemělo ke škole nechuť

To, že se v přístupu ke vzdělávání ve veřejnosti něco děje, mění, si všímáme z dotazů na nejrůznějších přednáškách, které pořádáme. Ale také u rodičů, jejichž dítě k nám nastupuje do prvního ročníku či přestupuje z jiné školy.

Mámy a tátové se zajímají o prostředí školy, o to, jaký přístup mají učitelé k dětem, zda zohledňují osobnost dítěte a jeho pracovní tempo, kolik domácích úkolů žáci dostávají a jaká je jejich povaha. Rodina zkrátka chce, aby se jejich dítě cítilo ve škole bezpečně, aby mělo důvěru ve své okolí a okolí důvěřovalo jemu. Aby žák zažíval spíše úspěchy než zklamání a prohry, které by jej mohly uvrhnout do svého vnitřního světa a vypěstovat v něm nechuť ke škole a celému vzdělávání.

S takovými dětmi se však často setkáváme. Jejich rodiče podcenili výběr školy a dítě později ztratilo chuť se vzdělávat, škola se pro ně stala problémem…

Rodiče jsou dnes pracovně vytížení

Pro rodiče je dnes důležité i to, aby je škola co nejméně zatížila. Protože v dnešní době už nemají možnost ani chuť suplovat školu, trápit se s dětmi nad domácími úkoly, pracně doma dohánět to, co se ve škole nezvládlo, tahat z dítěte, co se mu ve škole stalo, motivovat dítě k tomu, aby se do školy těšilo. Vedle samotného vzdělávaní je tedy při výběru školy třeba zohlednit také celkové klima školy, prostředí, vztahy mezi dětmi a učiteli. To, jak škola přistupuje k dítěti a jeho osobnosti. A také to, zda vůbec, do jaké míry a jakým způsobem řeší problémy jednotlivých žáků a konflikty mezi dětmi.

V Basicu jsou děti štastné

V Basicu máme bohaté zkušenosti. Vedle mateřské a základní školy v Plzni existuje studijní centrum Basic, kde se doučují děti z jiných škol. Ze studijního centra máme zkušenosti, co je v základních školách špatně. Co děti i rodiče trápí, s čím si nevědí rady, jak školy i učitelé komunikují. Denně vidíme, co se může stát během pár měsíců ve škole s dětskou duší. V naší školce a škole proto můžeme tomuto všemu předejít. Přijďte se podívat, jak to s dětmi umíme a že jsou u nás děti šťastné.

Jak učíme

Individuálně s pevnými základy

Každý žák postupuje svým tempem. Společným cílem je dobře pochopit učivo a používat informace v praxi.

Učíme se chytře

Žáci samostatně prohlubují získané vědomosti. Učíme rozpoznat a překonat překážky. Používáme slovníky, knihy a internet.

Jsme upřímní a spolupracujeme

Žáky učíme rozhodovat sami za sebe, ale i spolupracovat v týmu. Každý nese zodpovědnost za své vzdělání.

Kombinace schopností a vědomostí

Součástí jsou projekty a praktické činnosti. Více než na čase nám záleží na schopnosti využívat získané znalosti v životě.